Indonesië - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Indonesië - Reisverslag uit Maumere, Indonesië van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Sifra

02 Augustus 2017 | Indonesië, Maumere

Het eind van mijn reis komt alweer in zicht. Over 2 weken vlieg ik alweer naar Sri Lanka, mn laatste stop. Maar eerst nog even genieten van Indonesië.

Vietnam was echt een heel bijzonder land. De natuur was zo variërend en ook de sfeer in elke stad was anders. Maar zoals de omgeving soms bijna magisch was om te zien, ben ik minder te spreken over de bevolking. Het warmhartige en verwelkomende gevoel zoals ik gewend ben van Azië, kon ik daar niet echt terugvinden. Desondanks dat heb ik een fantastische tijd gehad in Vietnam met leuke mensen om me heen!!

Genieten in Indonesië, daar hoort uiteraard weer een bezoek aan Bali bij, wat niet kan zonder Sanne. Het voelt echt als thuiskomen. We werden gelijk warm onthaalt door onze Balinese vrienden. Een bezoekje aan de gili's en onze favoriete plekken op Bali horen er uiteraard bij! Het blijft een bijzondere plek.

Op dit moment rijden we met onze privéchauffeur door de bergen van Flores. Een nog vrij onbekend eiland onder toeristen. (zo'n chauffeur is daarom ook te betalen)
Zeker een heel bijzonder eiland voor zover we nu hebben gezien.

Een boottrip naar allerlei kleine eilandjes en een duiktrip in Labuan Bajo waren echt heel gaaf! We hebben de mooiste uitzichtpunten gezien en de meest bijzondere beesten. Helaas hebben we de afgelopen 2 dagen veel regen, wat het wel een stuk minder maakt.

Savonds is er hier niks. De steden zijn klein en ongezellig. Het zijn echt de dagen waarvan je geniet. Het waanzinnige landschap en de vrolijke mensen! Wat dat betreft merk je echt dat het eiland nog weinig te maken heeft gehad met toeristen. Overdag worden we continu nageroepen omdat het zien van blanke mensen hier nog iets bijzonders is.

Over een paar dagen vliegen we terug naar Bali. Nog even een weekje 'thuis' zijn. En dan op naar Sri Lanka!

Liefs van mij!