Don't let your dreams be dreams! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu Don't let your dreams be dreams! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

Don't let your dreams be dreams!

Door: Sifra Reinking

Blijf op de hoogte en volg Sifra

31 Mei 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik op het vliegtuig naar Bangkok stapte. Dus tijd voor een verslagje!

Het is weer vollop genieten! Alle nieuwe indrukken, de mensen, de omgeving, het steeds ergens anders slapen, vreemd geld, vreemde talen, afdingen als je iets wilt kopen, lange busritten om ergens te komen.. reizen in Azië, ik vind het geweldig!

Mijn reis begon in Bangkok waar ik gelijk al niet meer alleen was! Ina, die na een semester in Hongkong studeren ook op reis is, stond me al op te wachten! We hebben van alles gezien en gedaan in deze grote chaotische stad. Vele tempels gezien, boottochtjes gemaakt, zelfs door deze gekte gefietst! Iets buiten Bangkok hebben we 2 bijzondere markten bezocht. Een midden op een treinspoor waar nog steeds treinen rijden. En een markt op het water!

Na de drukte van Bangkok ben ik met Ina doorgereisd naar Ayuthaya. Ook hier weer gefietst en tempels bekeken! Na een dagje fietsen ben ik verder gegaan met de nachttrein naar Chang Mai. Maar ook daar nog steeds niet alleen! Melle zat daar al een aantal dagen.

Uiteindelijk maar een week in Thailand doorgebracht. Melle zijn visum verliep. Dus ik en Aline (een een ander meisje die we daar hadden leren kennen) zijn impulsief meegegaan naar Laos!

We zijn met de slowboat van Thailand naar Laos gevaren over de grote Mekong rivier. Een hele gezellige en mooie tocht van 2 dagen! In Laos zijn we uiteindelijk verder gegaan met z'n vijven! Nog twee Engelsen hadden zich bij ons aangesloten.

We zijn begonnen in Luang Prabang waar we met scooters door de mooie omgeving hebben gereden en prachtige watervallen hebben gezien. Daarna zijn we in Vang Vieng gaan tuben. Vientiane was de laatste stop met ons vijven.

Hierna ben ik verder gegaan naar de 4000 islands samen met Aline. Nog steeds niet alleen dus.. hier zijn we een dag gaan kajakken, hebben we watervallen gezien en van het eilandje genoten.

Na 2 weken Laos zijn we doorgegaan naar Cambodja. Onze eerste stop was Siem Reap. Hier zijn we uiteraard bij de beroemde Angkor Wat tempels gaan kijken. Erg indrukwekkend. Maar ook de stad zelf heeft mooie markten en een leuke sfeer.

Ik ben benieuwd wat de rest van Cambodja me nog te bieden heeft!

  • 31 Mei 2017 - 16:33

    Berna :

    Lieve Sifra wat leuk je reis zo reis ik een beetje mee. Je bent echt stoer hoor! Heel lief dat je elke dag een teken van leven geeft. Alleen reizen is dus anders danik dacht. Ik wens je nog veel bijzondere ontmoeting en natuurlijk ook een beetje liefde tussendoor

  • 31 Mei 2017 - 17:40

    Jeannet:

    Wat een mooi leven heb je toch!
    en knap dat je ook nog durft te filmen vanaf de ' intercity'
    zonder gelanceerd te worden ;-)

  • 31 Mei 2017 - 20:20

    Martha:

    Gezellig zo'n verslag

    en fijn te lezen dat allés goed gaat en je leuke mensen ontmoet.
    Bijzonder dat je aan de andere kant van de wereld een afspraak met Ina had.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Azië 2017

Azië 2017

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2017

Indonesië

30 Juni 2017

We all travel alone together

31 Mei 2017

Don't let your dreams be dreams!
Sifra

Actief sinds 29 Mei 2017
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 1907

Voorgaande reizen:

03 Mei 2107 - 19 September 2017

Azië 2017

Landen bezocht: