We all travel alone together - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu We all travel alone together - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Sifra Reinking - WaarBenJij.nu

We all travel alone together

Door: Sifra

Blijf op de hoogte en volg Sifra

30 Juni 2017 | Cambodja, Khett Siem Reab

Best wel moeilijk, in de eentje reizen. We all travel alone together. Dat zei Heather vandaag tegen me. En het is echt zo! Ik ben nog amper alleen geweest.

Na Siem Reap ben in met Aline doorgegaan naar Battambang, waar we op een bamboe trein hebben gezeten en met een tuk tuk door het mooie landschap hebben gereden.

Het tropische eiland Koh Rong Sanloem was onze volgende stop. Helaas waren we hier snel weer weg dankzij de tropische storm die maar niet overwaaide. Sihanoukville was niet heel anders, maar een goeie plek om mn volgende tatoeage te zetten!

Kampot was een gezellig knus stadje, maar helaas ook hier veel mist en regen tijdens onze trip naar het nationale park. De strakblauwe lucht de volgende dag was perfect voor een dag relaxen aan het zwembad.

De laatste stop in Cambodja was heel indrukwekkend.. de killingfields en gevangenis in Pnohm Penh waren erg heftig om te bezoeken. Maar zeker iets om gezien te hebben. Na een ongeveer een maand heb ik afscheid genomen van Aline en was het tijd om alleen verder te gaan!

Mijn eerste stop in Vietnam was het grote en chaotische Ho Chi Minh. Hier was ik al snel weg om verder te reizen naar Mui ne. Een schattig klein stadje met prachtige zandduinen en witte stranden.

De volgende stop: Hoi an, ik ben echt een beetje verliefd geworden op dit stadje. Wel heel slecht voor mn portumonee aangezien je hier van alles kunt laten maken en het volzit met leuke winkeltjes! Savonds is het betoverend door alle gekleurde lampionnen die het stadje verlichten.

Vanuit Hoi an zijn we met zn 8en met scooters naar Hué gereden. Een super gave route van ongeveer 10 uur door de bergen en over zandpaden. In Hué hebben we een verlaten waterpark bezocht. Dit was heel gaaf maar ook een beetje creapy.

In Ninh Binh weer scooters gehuurd en wederom over de mooie paden door de bergen heen gereden.

Ondertussen ben ik in Sapa. Weer een plek om verliefd op te worden. Zeker een van mijn favorieten!
De trekking door de bergen hier was echt geweldig, desondanks dat we nat waren geregend en van top tot teen onder de modder zaten. Het was fantastisch!

Nog bijna 2 weken in Vietnam en dan op naar Indonesië!

Liefs van mij